اطلاعات رشته کامپیوتر

اطلاعات رشته کامپیوتر

یکی از دلایل جذاب بودن رشته ی کامپیوتر برای افراد، سر و کار داشتنشان با کامپیوتر از همان طفولیت و بچگی است و امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که کامپیوتر ،نقش بسزایی در زندگی تک تک ما دارد.این مقاله این رشته را کمی متفاوت تر توضیح می دهد.

توضیح کلی راجب رشته ی مهندسی کامپیوتر:

مهندسی کامپیوتر به عنوان رشته ای معرفی شده است که مظهر علم و فناوری طراحی، ساخت ، اجرای و نگهداری نرم افزارها و قطعات سخت افزاری سیستم های رایانه ای مدرن و تجهیزات کنترل شده کامپیوتر است. مهندسان کامپیوتر مسائلی را که در سخت افزار رایانه و کمک به پیشرفت فناوری رایانه رخ می دهد حل می کنند. این رشته در کشور ما و در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است. این رشته دارای 2 گرایش مهندسی نرم افزار و سخت افزار است. برخی از دانشجویان مهندسی ضمن کسب مدرک  دانشگاهی خود در یک دوره کارآموزی شرکت می کنند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی  برای کسب تجربه کار کنند.

برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر میتوانید از سایت جانبی پلاس دیدن فرمایید.

پیش نیاز برای ورود به رشته ی کامپیوتر:

برای ورود به رشته ی کامپیوتر و استارت مهندس کامپیوتر شدن،دو راه ورود تعبیه شده است.اولین راه ورود این است که علاقه مند ،پس از گذراندن پایه ی دهم و حین انتخاب رشته،رشته ی کامپیوتر را انتخاب کرده و در هنرستان به تحصیل در این رشته بپردازد و کنکور ناپیوسته در رشته ی کامپیوتر دهد.

انتخاب دوم فرد علاقه مند این است که حین انتخاب رشته ،مشغول رشته ی ریاضی در دبیرستان بشود و با شرکت کردن در کنکور سراسری شانس خود را برای قبوی در رشته ی کامپیوتر امتحان کند.ولی هیچوقت فراموش نکنید اطلاعات رشته کامپیوتر بسیار فراوان بوده و هیچوقت از تلاش نباید دست بردارید.

لوازم جانبی کامپیوتر در جانبی پلاس

مزایای رشته ی کامپیوتر:

-وابستگی تمام مشاغل به این رشته

-اپلای راحت به خارج از کشور

-در آمد بالای مهندسین کامپیوتر

-همگام بودن با تکنولوژی

-ورود سریع به بازار کار

-امکان کار به صورت ریموت و دورکاری.

نرخ بیکاری بسیار پایین

-تنوع بالای مشاغل برای این رشته

درآمد مهندسین کامپیوتر در ایران:

اطلاعات رشته کامپیوتر همیشه حرف اول را میزند پس با توجه به تنوع شغلی زیاد این حرفه، بازه ها ی متفاوتی هم برای حقوق این مهندسین در نظر گرفته شده است. حقوق یک مهندس کامپیوتر در سطح کارشناس در سمت های کارشناس نرم فزار، طراح وب، برنامه نویس وب، کارشناس فناوری اطلاعات، مهندس پشتیبان، کارشناس فنی به طور میانگین 12 میلیون است. حقوق یک مهندس کامپیوتر در سطح سرپرست در سمت های سرپرست انفورماتیک، مدیر فنی و پشتیبانی، کارشناس ارشد نرم افزار، سرپرست فناوری اطلاعات به طور میانگین 15 میلیون است. حقوق یک مهندس کامپیوتر در طرح مدیر با سمت های مدیر فناوری اطلاعات، مدیر پشتیبانی، مدیر نوآوری، مدیر پروژه به طور میانگین 23 میلیون است

حتما ببینید : جدیدترین لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ با بهترین قیمت .

آینده ی شغلی علاقه مند:

روند رو به رشد استفاده از کامپیوتر در محافل عمومی و خصوصی، استفاده گسترده از شبکه اینترنت و زمینه های مرتبط با آن، فراهم آمدن شرایط آموزش و تجارت الکترونیک همه و همه دست به دست هم داده اند تا از هم اکنون چشم انداز روشنی نسبت به آینده این رشته وجود داشته باشد به نحوی که فعالان در این زمینه از آینده معلوم و مطمئنی برخوردار خواهند بود

با توجه به گسترش روز افزون دنیای کامپیوتر امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به متخصصان کامپیوتر احساس می‌شود. امروزه یک مهندس کامپیوتر اگر علاقمند به کار باشد، هیچ وقت با مشکل بی‌کاری روبه رو نمی‌شود. فرصت‌های شغلی این رشته به حدی گسترده و متعدد است که نه تنها فارغ التحصیلان این رشته به راحتی جذب بازار کار می‌شوند بلکه دانشجویان دو سال آخر این رشته نیز می توانند وارد بازار کار شده و فعالیت کنند.

از آنجا که اکثر مشاغل کامپیوتری با کارمزد بالا دارای متقاضیان زیادی است در نتیجه انتظار می رود کسانی که برای این موقعیت ها انتخاب می شوند افرادی شایسته با تحصیلات کافی باشند. به طور کلی مشاغل کامپیوتر نیازمند حداقل مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط با کامپیوتر هستند

برای یک مهندس کامیپوتر فرصت های شغلی زیادی درسازمان های دولتی و شرکت ها خصوصی وجود دارد. حتی یکسری مهندسین کامپیوتر با توجه به علاقه خود می توانند به صورت فریلنسری در شغل های تولید محتوا، سئو، تایپ، انجام تحقیقات دانشجویی، طراحی سایت، برنامه نویسی مشغول به کار شوند.

گرایش های مقطع کاردانی و کارشناسی

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش سخت افزار و نرم افزار است که در مقطع کارشناسی تفاوت زیادی با هم ندارند.

حتما ببینید : جدیدترین لوازم جانبی گوشی موبایل در جانبی پلاس

گرایش سخت افزار

شامل فعالیت های آموزشی، پژوهشی و صنعتی در خصوص قطعات، بردها، تجهیزات و در نهایت سیستم های کامپیوتری در مقیاس های مختلف است.

گرایش نرم افزار

هدف این گرایش آموزش و پژوهش در زمینه زبان های مختلف برنامه نویسی، سیستم های عامل مختلف و طراحی انواع الگوریتم ها می باشد.

لوازم جانبی کامپیوتر در جانبی پلاس

گرایش های مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی

رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دارای دارای چهار گرایش از جمله سیستم های نرم افزاری، معماری کامپیوتر، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است.

گرایش سیستم های نرم افزاری

این گرایش در راستای ادامه تحقیق و توسعه در گرایش نرم افزار در مقطع کارشناسی است.

گرایش معماری کامپیوتر

این گرایش در راستای ادامه تحقیق و توسعه در گرایش سخت افزار در مقطع کارشناسی است.

گرایش فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات (به انگلیسی: Information Technology یا IT)، همان طور که به وسیله انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAA) تعریف شده است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصاً برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به‌طور کوتاه، فناوری اطلاعات، با مسایلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات و در تعریف دیگری (که به نظر می‌رسد کامل‌تر و دقیق‌تر باشد) فناوری اطلاعات به کلیه فناوری‌هایی اشاره می‌کند که در شش حوزه جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، پردازش، حفاظت، انتقال و نمایش اطلاعات کاربرد داشته و اثرگذار هستند

Manager
ارسال دیدگاه