راهنمای خرید ماوس با بودجه های مختلف+قیمت روز بازار ⚡️⚡️

mouse 2022 janebiplus

راهنمای خرید ماوس با بودجه های مختلف+قیمت روز بازار 

خرید ماوس

اگر از لپ تاپ، رایانه شخصی یا حتی تلویزیون استفاده می کنید، ماوس یک وسیله جانبی مفید است. موس ها به شما کمک می کنند تا نسبت به زمانی که فقط از یک دست استفاده می کنید، بهره وری بیشتری داشته باشید. حتی کنسول‌های بازی از موس‌ها پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود بازی همه‌جانبه‌تر شود. اگر تا به حال موس خریداری نکرده اید، شاید بتوانیم به شما در انتخاب آن کمک کنیم. موس های سیمی و موس های بی سیم وجود دارد. این ساده ترین انتخاب است، اما یک سری عوامل دیگر وجود دارد که یک ماوس را عالی می کند. ما آنها را برای شما فهرست می کنیم.

حتما ببینید : خرید ماوس از جانبی پلاس .

انتخاب بین ماوس سیمی و بی سیم

اولین انتخابی که باید انجام شود این است که آیا به ماوس بی سیم نیاز دارید یا خیر. اگر می‌خواهید از ماوس همراه با تلویزیون استفاده کنید، ماوس بی‌سیم بی‌معنی است. کاربران لپ‌تاپ که نمی‌خواهند کابل‌ها در اطراف میزشان به هم ریخته باشد، باید یک ماوس بی‌سیم را نیز انتخاب کنند. موس های سیمی که برای لپ تاپ ها در نظر گرفته شده اند، اندازه کوچکتری دارند و اگر سیمی باشند، سیم های کوتاهی دارند. اینها گزینه هایی هستند که ارزش در نظر گرفتن دارند به خصوص اگر بودجه کمی دارید.

mouse 2022- janebiplus

اگر شما یک گیمر هستید، پس ماوس سیمی ترجیح داده می شود زیرا بهترین عملکرد ممکن را از نظر نرمی و قابلیت اطمینان در طول سال ها استفاده ارائه می دهد. آنها همچنین طراحی ارگونومیک تری دارند. البته، ماوس های بازی بی سیم نیز وجود دارند، اما اغلب بسیار گران هستند.

یکی از ماوس های بی سیم قابل خرید برای گیمینگ را در پایین میبینید

ماوس بی سیم کاکو مدل KAKU KSC-378

نوع اتصال بی سیم
رابط اتصال دانگل USB
فرکانس 2.4 گیگاهرتز
تعداد کلید 4 عدد
تعداد باتری 2 عدد
نوع باتری AAA (نیم قلمی)
برد ماوس 10 متر
قابلیت خاموش شدن خودکار
دقت ماوس 1500dpi

kaku ksc-378 janebiplus

انواع موس بی سیم

موس‌های بی‌سیم اغلب مبتنی بر فناوری RF و در برخی موارد، بلوتوث هستند. ماوس‌های بلوتوث را معمولاً می‌توان بدون نیاز به دانگل USB به لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تلویزیون متصل کرد، تا زمانی که تلویزیون یا لپ‌تاپ از بلوتوث و استاندارد خاصی مانند ماوس شما پشتیبانی می‌کند. موس‌های بی‌سیم معمولی RF همراه با آداپتوری هستند که به لپ‌تاپ، رایانه یا تلویزیون شما وصل می‌شود.

mouse 2022- janebiplus

انتخاب باتری و شارژ مجدد

اکثر موس های مقرون به صرفه از یک یا دو باتری AAA برای کار استفاده می کنند. شما به ندرت نیاز به تعویض این باتری ها دارید. اکثر این موس ها می توانند ماه ها بدون نیاز به تعویض باتری کار کنند. باتری های AAA قابل تعویض هستند. موس های کمی گران‌تر دارای باتری‌های داخلی هستند که می‌توان آن‌ها را با استفاده از شارژر یا داک همراه شارژ کرد. یکی را انتخاب کنید که برای استفاده شما راحت باشد.

mouse 2022- janebiplus

کیفیت کابل ها

اگر ماوس سیمی را انتخاب می کنید، عواملی مانند طول کابل مهم هستند. موس‌های لپ‌تاپ معمولا کابل‌های کوتاه‌تری دارند در حالی که موس‌های رومیزی سیم‌های بلندتری دارند. شاسی کامپیوتری که ماوس باید به آن وصل شود، شاید چند فوت دورتر قرار گیرد و داشتن کابل به اندازه کافی برای رسیدن به آن مهم است. کیفیت کابل نیز مهم است. برخی از موس های ممتاز دارای کابل‌های بافته‌ای هستند که به راحتی در هم نمی‌پیچند و نمی‌شکنند.

انواع سنسورها و اهمیت آنها

اکثر ماوس های محبوب از سنسورهای نوری استفاده می کنند، در حالی که برخی از موس های برتر ممکن است از فناوری های لیزری استفاده کنند. با تکامل موس ها، تفاوت بین این دو فناوری غیر قابل تشخیص شده است.

mouse 2022- janebiplus

در حالی که ممکن است برندها محصولات خود را متفاوت تبلیغ کنند و به بازار عرضه کنند، تفاوت ها در محدوده قیمت های مشابه حداقل است.

DPI و حساسیت ها

علاوه بر حسگر، حساسیت سنسور نیز مهم است. این معمولاً با DPI (نقطه در اینچ) نشان داده می شود. اکثر موش ها از 800dpi تا 6000 و بالاتر متغیر هستند. هرچه DPI بالاتر باشد، حساسیت آن بیشتر است. برای اکثر کاربران، ماوس با DPI از 800 تا 2000 کاملاً خوب است. موش‌های DPI بالاتر توسط گیمرهایی ترجیح داده می‌شوند که می‌خواهند در جایی که حرکت کمی از طریق ماوس برای حرکت دادن نشانگر روی صفحه نیاز است، حساسیت بسیار بالایی داشته باشند.

حتما ببینید : خرید ماوس از جانبی پلاس .

عنصر دیگری که با حساسیت ماوس انجام می شود این است که می توانید در محدوده DPI، بسته به برنامه یا بازی که بازی می کنید، جابجا شوید. در حالی که اکثر ماوس‌ها دارای نرم‌افزاری هستند که به شما امکان می‌دهد با استفاده از نرم‌افزار بین آن‌ها جابه‌جا شوید، برخی از موس‌ها حتی با یک دکمه برای جابه‌جایی بین آن‌ها عرضه می‌شوند. این تغییر بین حساسیت ها را بسیار ساده می کند.

شکل ماوس

mouse 2022- janebiplus
همه چیز در مورد ماوس به مشخصات و اعداد مربوط نمی شود. شکل ماوس بسته به نحوه استفاده از آنها مهم است. در حالی که موس‌های لپ‌تاپ کوچک هستند، بنابراین قابل حمل هستند، موس‌های رومیزی می‌توانند بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشند. موش های شکل خاصی برای بخش خاصی از کاربران ارجحیت دارند. به عنوان مثال، برخی از ما ترجیح می دهیم از موس با انگشتان خود استفاده کنیم، در حالی که برخی از ما ممکن است کف دست خود را روی آن قرار دهیم. برای کسانی که از انگشت شست و حلقه یا انگشت کوچک برای نگه داشتن ماوس استفاده می کنند، یک ماوس با مشخصات پایین ترجیح داده می شود. یک موس حجیم تر برای کسانی که کف دست خود را روی ماوس می گذارند بهتر است.

ماوس با سیم کاکو مدل KAKU KSC-357

نوع اتصال باسیم

رابط اتصال پورت USB
تعداد کلید 3 عدد
طول کابل 1.5 متر
نوع حسگر اپتیکال
دقت ماوس 1500dpi

KAKU KSC-357 JANEBIPLUS

اینجا ببینید انواع ماوس های kaku با کیفیت برتر و قیمت های جذاب در بازار 

کیفیت دکمه ها و  بدنه ماوس

mouse -2022- janebiplus

هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا رایانه شخصی، دکمه‌های ماوس بیشترین تعامل را با آنها داریم. هر کلیک ماوس حس و صدای متمایز خود را دارد. اگرچه مهم نیست، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از برداشتن ماوس بررسی کنید. کیفیت دکمه نیز مهم است تا بعداً در طول عمر آن با مشکل ساییدگی مواجه نشوید. مشکلات رایج معمولاً کلیک کردن نامنظم یک دکمه است. اگر گیمر هستید، دکمه‌های بیشتر روی ماوس به شما کمک می‌کنند تا کمی سریع به آیتم‌های درون بازی خود دسترسی پیدا کنید. جایی که زمان پاسخ همه چیز است، این می تواند تفاوت بین برد و باخت یک بازی باشد.

بالشتک های پایین ماوس که به آن کمک می کند روی پد ماوس شما سر بخورد، پاهای ماوس نامیده می شوند. پاهای بسیار کوچک و نازک می توانند به راحتی در طول زمان ساییده شوند. پاهای کمی ضخیم تر و پهن تر عمر بیشتری خواهند داشت. اگر یک ماوس گران‌قیمت می‌خرید، این مواردی هستند که باید مراقب آنها باشید.

چراغ و وزنه

برخی از ماوس‌های ممتاز دارای ویژگی‌هایی هستند که برخی از آن‌ها زیبایی‌شناسی و برخی دیگر کاربردی هستند. به عنوان مثال، اگر ماوس را به مهمانی LAN بازی ببرید، چراغ‌ها می‌توانند به ماوس شما کمک کنند که متمایز شود. هنگامی که بین پروفایل های حساسیت و تخصیص دکمه ها برای برنامه های مختلف جابجا می شوید، چراغ های قابل تنظیم نیز مفید هستند.

mouse 2022-- janebiplus
برخی از ماوس‌های بازی این امکان را دارند که وزنه‌هایی را به ماوس اضافه کنند تا نحوه رفتارشان را تغییر دهند. وزن‌های بیشتر می‌تواند ماوس را کمی پایدارتر کند و این می‌تواند ویژگی‌ای باشد که برخی از بازیکنان در حین بازی می‌خواهند. برخی دیگر موش‌هایی با وزن بسیار سبک می‌خواهند که با کمی تلاش روی پد ماوس پرتاب شوند.

ویژگی های نرم افزار

اکثر ماوس ها بدون نصب نرم افزار به خوبی کار می کنند. برخی از برندها نرم‌افزارهایی را با موش‌های خود بسته‌بندی می‌کنند که مجموعه‌ای از کارها را انجام می‌دهند. برخی از این ویژگی‌ها امکان تغییر رنگ چراغ‌های روی ماوس را فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند تکالیف را به دکمه‌های مختلف تغییر دهید، حتی ماکروهایی را اضافه کنید که به شما امکان می‌دهند با فشار دادن یک دکمه چندین کار را انجام دهید. برخی دیگر می توانند تنظیماتی را که شما انجام می دهید در خود ماوس ذخیره کنند. این زمانی مفید است که ماوس را از یک رایانه یا لپ تاپ به رایانه دیگری منتقل می کنید. شما نیازی به پیکربندی مجدد تنظیمات ندارید زیرا ماوس تمام پروفایل های کاربر را با خود حمل می کند.

mouse 2022-- janebiplus

اینها برخی از نکات مهمی است که باید قبل از خرید ماوس برای رایانه شخصی یا لپ تاپ خود در نظر داشته باشید. اگر سؤال یا پیشنهادی در مورد ماوس دارید، لطفاً در بخش نظرات زیر ارسال کنید.

ارتباط با ما

Manager
ارسال دیدگاه