راهنمایی خرید لوازم جانبی گوشی

لوازم جانبی گوشی در جانبی پلاس

راهنمایی خرید لوازم جانبی گوشی

گوشی های هوشمند ما به طور فزاینده ای بخش مهمی از زندگی روزمره ما هستند. این دستگاه ها در جیب ما جای می گیرند اما جای بسیاری از ابزارها و محصولات دیگر را گرفته اند. از ماشین‌حساب گرفته تا دوربین‌ها و هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد، تقریباً می‌توانیم همه این کارها را در تلفن‌هایمان انجام دهیم. با این حال، هیچ چیز عالی نیست، اما خوشبختانه، صنعت در حال رشد لوازم جانبی گوشی، کاستی‌ها را جبران می‌کند.

گوشی جدید شما جک هدفون ندارد؟ گزینه های بی سیم بسیار عالی برای انتخاب وجود دارد. آیا می خواهید مطمئن شوید که دستگاه با طراحی زیبا آسیب نمی بیند؟ کیس یا محافظ صفحه نمایش مفید است. آیا نگران خاموش شدن باتری گوشی در میانه سفر خود هستید؟ پاوربانک یک چیز ضروری است. در این راهنمای خرید، ما به بهترین لوازم جانبی تلفن، از ضروری تا طاقچه ای که می توانید تهیه کنید، نگاه می کنیم!

لوازم جانبی گوشی ضروری Android Authority توصیه می کند

با رفتن به پایین این صفحه، انواع بسیاری از لوازم جانبی گوشی را مشاهده خواهید کرد. در حالی که همه آنها به بهبود تجربه تلفن هوشمند شما کمک می کنند، هر افزونه ای ضروری نیست. با این حال، تعدادی لوازم جانبی وجود دارد که فکر می کنیم ضروری هستند.

یکی از لوازم جانبی که برای اکثر کاربران ضروری است، یک قاب یا کاور محافظ است. امروزه گوشی‌ها با طراحی‌های زیبا، ساختمان‌های شیشه‌ای و نمایشگرهای بزرگ عرضه می‌شوند و پوشاندن آن بسیار بد است. اما تنها راه برای اطمینان از سالم ماندن دستگاه، کیف است. حتی اگر مراقب باشید ممکن است تصادفات ناگوار اتفاق بیفتد و تعمیر صفحه نمایش یا شیشه شکسته ممکن است گران تمام شود.

بعدی در لیست یک پاور بانک است. اکثر تلفن‌ها با استفاده متوسط حداقل یک روز عمر باتری را به شما می‌دهند، اما کلمه کلیدی «متوسط» است. اگر زیاد از دوربین استفاده می‌کنید، بازی‌های زیادی انجام می‌دهید، در تمام طول روز از تلفن برای ناوبری GPS استفاده می‌کنید یا هر فعالیت دیگری که نیاز به باتری دارد، باتری گوشی شما به سرعت خالی می‌شود. یک پاوربانک قابل حمل خوب تضمین می کند که دیگر هرگز نگران باتری گوشی در حال مرگ نباشید.

یکی دیگر از لوازم جانبی که برای بسیاری از افراد ضروری خواهد بود، یک جفت هدفون بلوتوث است. تنها تعداد انگشت شماری از گوشی ها با بلندگوهای داخلی خوب عرضه می شوند و آینده جک هدفون هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. خوشبختانه، هدفون‌ها و هدفون‌های بلوتوث با هر نسلی بهتر و بهتر می‌شوند و گزینه‌های خارق‌العاده زیادی برای انتخاب وجود دارد.

 

لوازم جانبی گوشی شخص اول در مقابل لوازم جانبی گوشی  شخص ثالث

قبل از پرداختن به لوازم جانبی زیادی که می توانید برای گوشی خود تهیه کنید، اجازه دهید ابتدا در مورد اینکه چه کسی آنها را می سازد صحبت کنیم. برخی از OEM ها لوازم جانبی خود را برای پشتیبانی از یک گوشی هوشمند خاص یا طیف وسیعی از دستگاه ها می سازند. بسیاری از OEM ها قاب گوشی های خود را عرضه می کنند، اما برخی مانند سامسونگ، طیف گسترده تری از لوازم جانبی را در اختیار دارند.

همانطور که از نام آن پیداست، OEM پشت گوشی شما لوازم جانبی شخص ثالث تولید نمی کند. این محصولات برای بستن سوراخ‌ها در بازار لوازم جانبی یا ارائه جایگزینی برای گزینه‌های شخص اول که اغلب بسیار ارزان‌تر هستند، در نظر گرفته شده‌اند. اگرچه هر دو نوع لوازم جانبی دارای مزایا و معایب هستند.

 

مزایا و معایب لوازم جانبی تلفن همراه شخص اول

بزرگترین مزیت لوازم جانبی شخص اول این است که این لوازم جانبی با در نظر گرفتن یک تلفن خاص یا طیف وسیعی از تلفن ها ساخته می شوند. بنابراین برای مثال، در حالی که شارژر بی‌سیم Google با دستگاه‌های دیگر کار می‌کند، اگر می‌خواهید از سرعت شارژ سریع با تلفن‌هایی مانند Pixel 6 و Pixel 6 Pro لذت ببرید، تنها گزینه است.

از سوی دیگر، عدم تنوع مشخص مشکل اصلی لوازم جانبی شخص اول است. تنها تعداد انگشت شماری از OEM ها لوازم جانبی را منتشر می کنند، و اینها در درجه اول کیس و کاور هستند. سامسونگ یکی از معدود شرکت هایی است که مجموعه مناسبی از لوازم جانبی را در اختیار دارد. لوازم جانبی OEM نیز بسیار گران هستند و اغلب جایگزین های خوب یا حتی بهتر از شرکت های شخص ثالث پیدا خواهید کرد.

خبر خوب این است که همه چیز به آرامی در حال تغییر است. شرکت‌های بیشتری در حال عرضه لوازم جانبی مانند شارژرهای بی‌سیم، هدفون‌های بلوتوث و غیره هستند. مسلماً قفل شدن غیرقابل اجتناب عملکردهای موجود بر اساس تلفنی که استفاده می کنید یک پیامد ناگوار است.

 

مزایا و معایب لوازم جانبی تلفن همراه شخص ثالث

لوازم جانبی شخص ثالث از بسیاری جهات دارای اهمیت هستند زیرا اغلب شکاف های موجود در بازار لوازم جانبی را پر می کنند. شرکت‌های شخص ثالث بر دسته‌هایی مانند نگهدارنده‌های تلفن، محافظ‌های صفحه نمایش، کارت‌های microSD و مجموعه‌ای از لوازم جانبی بلوتوث تسلط دارند. حتی در مناطقی که OEM ها سعی در رقابت دارند، مانند کیس ها، سازندگان کیس های شخص ثالث از طیف وسیع تری از گزینه ها برخوردار هستند. این گزینه ها معمولاً مقرون به صرفه تر هستند.

معایب این لوازم جانبی دو برابر است. طبیعت عمومی این محصولات ممکن است همیشه بهترین نتایج را ارائه نکند. شارژرهای بی سیم استاندارد به اندازه کافی خوب کار می کنند، اما در برخی از دستگاه ها، زمان شارژ کندتر از شارژرهای شخص اول دریافت خواهید کرد.

مسئله بسیار مهم تر، مرتب سازی از طریق صدها گزینه موجود است، که بسیاری از آنها از شرکت هایی هستند که شناخته شده یا حتی ناشناخته هستند. سازگاری دستگاه یک مسئله نادیده گرفته شده است. خرید شارژر، کابل یا پاور بانک بد می تواند عواقب شدیدی داشته باشد، از جمله آسیب احتمالی دستگاه شما. برخی از لوازم جانبی ممکن است اصلاً با تلفن شما کار نکنند، بنابراین لازم است ابتدا تحقیق کنید.

 

مواردی که هنگام خرید لوازم جانبی شخص ثالث باید به آن توجه کنید
قبل از خرید لوازم جانبی از برندی که با آن آشنایی ندارید، فقط موارد زیر را بررسی کنید:

بررسی های ارسال شده توسط مالک در سایت هایی مانند آمازون را بررسی کنید. مردم چه می گویند؟ آیا این بررسی ها درست به نظر می رسند؟ به عنوان مثال، اگر ارسالی بسیار مبهم و بد نوشته شده باشد، ممکن است پولی دریافت شود یا حمایت مالی شود.
به دنبال موارد عجیب و غریب باشید، مثلاً اگر نظرات محصول واقعاً برای محصول نباشد! این به طور شگفت انگیزی در مورد لوازم جانبی شخص ثالث از مارک های مبهم بسیار اتفاق می افتد. یک بررسی عالی پلوپز آن چیزی نیست که من می خواهم هنگام خرید یک کیس ببینم.
با سیاست بازگشت کالا آشنا شوید. در حالی که بسیاری از محصولات دارای دوره بازگشت هستند، برخی ممکن است فقط یک پنجره جایگزین داشته باشند، بنابراین بازپرداخت امکان پذیر نخواهد بود.
ما برای کمک اینجا هستیم! Android Authority صدها راهنما دارد که به شما کمک می کند تا در دنیای پیچیده تلفن و لوازم جانبی دستگاه حرکت کنید. از قاب‌ها و محافظ‌های صفحه گرفته تا نگهدارنده‌های گوشی و لوازم جانبی دوربین، ما برای همه چیز راهنما داریم.

بهترین قاب گوشی

امروزه بیشتر گوشی‌های هوشمند دارای ساختارهای فلزی یا شیشه‌ای هستند، بنابراین، ایمن نگه‌داشتن آن‌ها و عاری از آسیب می‌تواند بسیار مشکل باشد. یک قاب یا کاور خوب، حتی اگر نمی‌خواهید طراحی زیبای گوشی را پنهان کنید، بسیار مفید است. با این حال، برخی از موارد می تواند برخی از نکات سبک را نیز به آن اضافه کند. از بسیار باریک تا بسیار ناهموار، پوششی برای همه وجود دارد.

 

چه نوع موردی نیاز دارم؟

ما می‌توانیم قاب‌های گوشی را به طور کلی به چهار دسته تقسیم کنیم: نازک، هیبریدی، کیف پول و ناهموار. این دسته‌ها عمدتاً خود توضیحی هستند، اما اجازه دهید نگاهی گذرا به آنچه دریافت می‌کنید بیندازیم.

قاب های نازک:

این قاب ها معمولاً فوق العاده نازک هستند و وزنی به گوشی اضافه نمی کنند. روکش های تک لایه (یا گاهی اوقات دو لایه) با TPU یا پلی کربنات ساخته می شوند. اینها برای هرکسی که تا حد امکان می‌خواهد یک قاب مینیمالیستی داشته باشد، مناسب است، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است همیشه محافظ‌تر نباشند.

کیس های هیبریدی:

بسیاری از کیس های هیبریدی نازک و سبک هستند اما محافظت بسیار بیشتری نسبت به قاب های نازک معمولی ارائه می دهند. اینها شامل هر چیزی است که از ترکیبی از مواد استفاده می کند، مانند پشتی پلی کربنات و ضربه گیر TPU یا یک قاب دو لایه نسبتا نازک. این قاب‌ها ممکن است بسیار نازک باشند، اما برخی از آن‌ها با همان MIL-STD 810G-516.6 عرضه می‌شوند که با قاب‌های ناهموار دریافت می‌کنید.

قاب‌های مقاوم:

قاب‌های ناهموار بزرگ و حجیم هستند، اما تضمین می‌کنند که گوشی شما تقریباً از هر چیزی جان سالم به در می‌برد. کیس های سنگین معمولا برای کسانی است که در محیط های خشن کار می کنند یا دست و پا چلفتی هستند. این نوع قاب ها نیز معمولا با گیره های کمربند و جلیقه جفت می شوند و گوشی را ایمن می کنند.

کیف‌های کیف پول:

کیف‌های کیف به شما امکان می‌دهند کارت‌ها، شناسه و مقداری پول نقد را نگه دارید و در عین حال از تلفن خود محافظت کنید. آنهایی که دارای پوشش فولیو هستند نیز به ایمن نگه داشتن صفحه نمایش بدون محافظ صفحه کمک می کنند. جعبه‌های دارنده کارت فضای ذخیره‌سازی کمتری دارند، اما نمایه باریک‌تری دارند. کیف های کیف پول چرم طبیعی بسیار گران هستند اما ظاهری فوق العاده نیز دارند.

 

توصیه های مورد خاص دستگاه
به دنبال تهیه یک کیس برای یک دستگاه خاص هستید؟ در زیر پیوندی به برخی از توصیه‌های کیس مخصوص دستگاه ما آمده است:

البته، ما صدها لیست موارد خاص دستگاه را داریم، اگرچه موارد فوق از محبوب ترین آنها هستند. اگر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نکردید، حتما به گوگل سر بزنید.

بهترین محافظ صفحه نمایش گوشی

همه اینها به نام این یکی است. محافظ صفحه نمایش برای ایمن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی از آسیب در نظر گرفته شده است. تعویض صفحه نمایش می تواند بسیار گران باشد، بنابراین اطمینان از محافظت از آن ایده خوبی است.

 

انواع مختلف لوازم جانبی گوشی را اینجا ببینید

 

انواع محافظ صفحه نمایش

چند نوع متمایز از محافظ صفحه وجود دارد که درجات مختلفی از محافظت را ارائه می دهند. برخی فقط به حفظ صفحه نمایش از خط و خش و ایرادات دیگر کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر حتی اگر گوشی روی صورتش بیفتد، نمایشگر را ایمن نگه می دارند.

TPU: محافظ های صفحه نمایش TPU برای همیشه وجود داشته اند و محبوب ترین گزینه بوده اند. اینها انعطاف پذیر هستند و با لبه های منحنی نمایشگر به خوبی کار می کنند، و برخی از گزینه ها حتی با قابلیت “خود ترمیم” برای رفع ایرادات بسیار جزئی ارائه می شوند. آنها تأثیر زیادی روی تجربه مشاهده یا پاسخ لمسی ندارند، اما کاری بیشتر از بدون خش نگه داشتن صفحه نمایش ندارند. اینها همچنین متکی به فرآیند نصب مرطوب هستند که گاهی اوقات دشوار است.
PET: PET یک فیلم پلاستیکی حتی نازک تر و مینیمالیستی است. این به شما کمک می کند تا صفحه نمایش را از خط و خش دور نگه دارید، اما انتظاری بیش از این نداشته باشید. نصب محافظ‌های صفحه PET نیز آسان‌تر است، اما ممکن است با مشکلات حباب‌های هوا مواجه شوید که رفع آن‌ها مدتی طول می‌کشد.
شیشه سکوریت: اگر می خواهید مطمئن شوید که صفحه نمایش گوشی از سقوط جان سالم به در می برد، محافظ های صفحه نمایش با شیشه سکوریت بهترین گزینه هستند. اینها ضخیم‌تر از گزینه‌های جایگزین هستند، و برخی از گزینه‌های بد ساخته شده به شدت بر پاسخ لمسی تأثیر می‌گذارند و حتی ممکن است تجربه مشاهده را به هم بزنند. همچنین می‌توانید ویژگی‌های متنوعی را در اینجا بیابید، با گزینه‌هایی مانند محافظ صفحه حریم خصوصی.
آیا به محافظ صفحه نیاز دارم؟
محافظ‌های صفحه زمانی یکی از لوازم جانبی ضروری بودند، اما اکثر گوشی‌های هوشمند کنونی به دلیل مواد مورد استفاده، به ویژه با معرفی Corning Gorilla Glass و گزینه‌های دیگر، دارای محافظ صفحه نمایش داخلی هستند. برخی از کیس‌ها دارای لبه‌ای برآمده در اطراف نمایشگر و سایر ویژگی‌های محافظ برای کمک به ایمن نگه داشتن صفحه نمایش هستند.

با این حال، اگر ترجیح می دهید خیالتان راحت باشد، یک محافظ صفحه ایده خوبی است. اگر فقط نگران خراشیدگی هستید، گزینه فیلم TPU یا PET کار خواهد کرد، اما محافظ صفحه نمایش شیشه ای برای محافظت کامل بسیار بهتر است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که محافظ های صفحه نمایش شیشه سکوریت ممکن است مناسب گوشی شما نباشند. به طور خاص، یافتن گزینه‌های خوب برای تلفن‌های با نمایشگر منحنی آسان نیست. ظهور اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر نیز یک مشکل است. بسیاری از اسکنرها اصلا با محافظ های شیشه ای کار نمی کنند. مانند هر چیز دیگری، تحقیق مناسب در اینجا حیاتی است. یا همیشه می توانید توصیه های ما را بررسی کنید!

 

بهترین نگهدارنده گوشی

با نقشه‌ها و ناوبری GPS داخلی، تلفن هوشمند شما بیش از حد کافی است تا شما را در مسیر درست هدایت کند. با این حال، چیزی که ایده خوبی نیست این است که هنگام رانندگی یا دوچرخه سواری، تلفن را نگه دارید، که خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهد.

نگهدارنده تلفن دقیقاً همان کاری را که روی قلع می‌گوید انجام می‌دهد و گوشی را برای شما در مکانی مناسب و با دسترسی آسان نگه می‌دارد، بدون اینکه چشمان شما مجبور باشد خیلی از جاده منحرف شود. سپس می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های ماشین دوستانه تلفن مانند ورودی صوتی، با خیال راحت در GPS خود پیمایش کنید، تماس‌های اضطراری برقرار کنید و موارد دیگر.

 

چه هولدر گوشی بگیرم؟

انتخاب پایه ماشین مناسب قسمت سخت است. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، با ویژگی های بسیاری. اکثر پایه‌های خودرو دارای یکی از پنج نقطه اتصال هستند – پایه داشبورد یا شیشه جلو، دریچه هوا، دستگاه پخش سی‌دی یا درگاه برق کمکی (درگاه فندک).

پایه سی دی پلیر برای خودروهایی است که هنوز سی دی پلیر دارند (و دیگر از آن استفاده نمی کنید.) همین امر برای پورت برق کمکی نیز صدق می کند. این درگاه کنار رفته است و در بسیاری از خودروهای جدید، پورت های USB جایگزین آن شده اند.

انتخاب پایه دریچه هوا کاملاً به مدل ماشین بستگی دارد. برخی از خودروها دارای دریچه‌های هوای منحنی هستند و شما نمی‌توانید پایه خودرو را به آنها وصل کنید. حتی اگر مناسب باشد، این حداقل تا حدی دریچه هوا را مسدود می کند.

بهترین گزینه برای اکثر افراد، پایه داشبورد یا شیشه جلو است. شما می توانید آن را به راحتی قرار دهید، و مسائل مربوط به سازگاری کمتر نگران کننده است. با این حال، جابجایی و تنظیم اینها ساده‌ترین راه‌ها نیستند، و برخی از آنها پس از برداشتن آن‌ها، لکه‌ای چسبناک باقی می‌گذارند.

در نهایت، تعداد زیادی ویژگی برای انتخاب خواهید داشت. برخی از مدل ها بسیار ابتدایی هستند، در حالی که برخی دیگر دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند شارژ بی سیم داخلی هستند.

Manager
ارسال دیدگاه